תאונת דרכים – מדריך לנהג

תאונת דרכים היא ארוע מלחיץ ומבלבל, הגוף כרגע חווה טראומה, הראש לא מפוקס מנסה לשחזר את שארע לפני מספר שניות, מתקהלים סקרנים שמגיעים ומחווים דעתם על התאונה, אנשי מד"א ושוטרים שמגיעים לשטח ובוחנים שמבקשים תשובות קרוב לזמן הארוע, על כל זה מצטרף הלחץ והחרדה בדבר מצב הנפגעים במידה וישנם ועוד דאגות ומחשבות אחרות.

במדריך זה נציע  מספר הצעות לציבור הנהגים המעורבים בתאונות דרכים לגבי דברים שישנם לעשות או לא לעשות, לומר או לא לומר, לאחר קרות התאונה על מנת להתחיל לצלוח את הארוע בהצלחה.

יותר פשוט להגיד מאשר לבצע אך במקרה של תאונה נסו להירגע.

במידה ויש נפגעים הזעיקו משטרה ומד"א, נסו להגיש עזרה ראשונה במידת הצורך וכפי ידיעתכם.

בכל מקרה של ספק בריאותי או כאבים שצצים מאוחר יותר אחר התאונה עדיף להיבדק ומיד, הבריאות מעל לכל ובכל מקרה המסמכים ישמשו אתכם אם וכאשר תפנו לביטוח.

אין להזיז הרכב עד לקבלת הנחיה משוטר גם אם ישנה הפרעה לתנועה, שכן משטרה תרצה לחקור את זירת הארוע, ככל שהתאונה קשה יותר רצון המשטרה לשלוח בוחן לשטח ולבחון את התאונה בסמוך לזמן הארוע יהיה גבוה יותר.

אם אין נפגעים בתאונה, יש לפנות את הכביש ולהחליף פרטים כמובן לאחר שתיעדתם את האירוע, נסו לצלם ככל שניתן את הרכבים המעורבים מכל הזוויות האפשריות, מיקום הרכבים, מזג אוויר, נזקים בזמן אמת וכן את כיווני נסיעת הרכבים ומצב הדרך.

החוק כמובן מחייב למסור פרטים, אך דאגו גם לקבל פרטים של הצד השני, גם במקרה זה עדיף לצלם את המסמכים.

במידה ואיתרתם עדים לתאונה, רשמו את פרטיהם, הנהג השני מתנצל ומקבל אחריות, הקליטו אותו מילה במילה.

גם אם נדמה לכם שאתם אשמים בתאונה, אל תודו בפני אף אחד באשמה לא בע"פ ולא בכתב, גם לא בפני מתקהלים במקום התאונה וגם לא בפני הנהגים המעורבים.

במידה והגיע למקום האירוע בוחן משטרתי או שזומנתם לחקירה בעקבות תאונת הדרכים, קודם כל התייעצו עם עו"ד המומחה בתחום התעבורה, העבירו לבוחן העתק מהמידע שאספתם בשטח.

מסרו לבוחן בשטח או במהלך החקירה את גרסתכם בצורה חדה, מדויקת ואסרטיבית לארוע והיזהרו שלא להיגרר אחר גרסאות אחרות או הנחות אחרות של הבוחן כאשר הדבר סותר את גרסתכם לגבי התאונה. קראו היטב על מה אתם חותמים, אם אתם לא בטוחים, בקשו לשנות את הכתוב או להוסיף הערה במהלך החקירה. במידה וכתב ידו של השוטר או הבוחן אינו קריא בקשו אותו שיקריא לכם את הכתוב. זכרו כי ברגע שחתמתם על המסמכים יהיה קשה מאוד להסביר במועד מאוחר יותר את כוונתכם המדויקת או שלא התכוונתם למה שנכתב.

רישיון הנהיגה כבר מזמן משמש נהגים מעבר לפרנסה ונוחות, רישיון הנהיגה הוא חלק מהותי מחופש התנועה והעיסוק בחיים בעולם המודרני. חוסר ברישיון נהיגה ולו באופן זמני, פוגע פגיעה קשה במרקם חייו של כל אדם. כמובן שלאחר תאונת דרכים קיים חשש מוחשי ביותר לאובדן רישיון הנהיגה.

מכאן שחשוב להתייעץ עם עו"ד מומחה בתחום התעבורה מיד לאחר תאונת הדרכים ובסמוך לאחר מועד הארוע וזאת על מנת לבחון את הזירה וליצור את האינטראקציה עם גורמי אכיפת החוק לשם הבהרת המצב העובדתי האמיתי לטובת הלקוח המעורב בתאונת דרכים, לעתים קרובות עולה צורך בשימוש בגורמי מקצוע נוספים וכל זאת עוד טרם הגשת כתב האישום ותחילת המשפט.

פניה לעורך דין המתמחה בתחום התעבורה בשלב מוקדם ככל שניתן יכולה להיות ההבדל בין זיכוי להרשעה ובין פסק דין מחמיר לבין פסק דין מקל בתאונת דרכים.

לאלירן לוי – משרד ערכי דין תעבורה, ניסיון רב שנים בייצוג נאשמים בתאונות דרכים מהקלות ביותר ועד לסבוכות שבהן כולל תאונות דרכים קטלניות, פציעות קשות ביותר תוך שימוש באנשי מקצוע כמהנדסים ומומחים בתחום על מנת לקדם את עניין לקוחותיו.

שתף מאמר

מאמרים נוספים

סיכון הולכי רגל במעבר חצייה

סיכון הולכי רגל במעבר חצייה כשליש מההרוגים בתאונות הדרכים הם הולכי רגל. מעבר החצייה הוא המקום המיועד והבטוח עבור הולכי הרגל, שם הם אמורים לחצות

נהיגה ללא מלווה

נהיגה ללא מלווה השנתיים הראשונות של נהג חדש משמשות כתקופת מבחן עבורו, כאשר אם יעמוד בו יקבל את רישיון הנהיגה הקבוע, ואם לא – יופעלו

נהיגה בקלות ראש

מהי נהיגה בקלות ראש? נהיגה בקלות ראש היא עבירה חמורה עם ענישה מסורגת והיא מתייחסת למספר רב של מצבים, ביניהם: עבירה של נהיגה בשכרות או

נהג חדש? שים לב

מיהו נהג חדש? נהג אשר הוציא רישיון נחשב במהלך השנתיים הראשונות כנהג חדש. השנתיים הראשונות נחשבות כתקופת מבחן, כאשר אם הנהג החדש לא יבצע עברות

עצור!

עצור! אי עצירה בתמרור עצור היא אחת מעבירות התנועה הנפוצות ביותר. לפי פקודת התעבורה, נהג רכב אשר מתקרב לצומת כאשר מוצב מולו תמרור עצור מחויב

שימוש בטלפון נייד בזמן נהיגה

שימוש בטלפון בזמן נהיגה בפקודת התעבורה נאסר על שימוש בטלפון נייד בזמן נהיגה ברכב מכיוון שמדובר בהיסח דעת חמור ומסוכן ביותר. על פי פקודת התעבורה

לצאת מהקווים

על עקיפה מסוכנת וחציית קו הפרדה רצוף מותר לנהג לצאת לעקיפה בכביש שלא מסומן בו קו הפרדה רצוף, אפילו אם העקיפה מתצעת בנתיב הנגדי, כל

שלח לנו הודעה

error: תוכן מוגן!!! לא ניתן להעתיק.
דילוג לתוכן