סיכון הולכי רגל במעבר חצייה

סיכון הולכי רגל

סעיפים 47 ו- 67 לתקנות התעבורה, התשכ"א-1961 קובעים את הכללים וההוראות על פיהם צריך לפעול נהג המתקרב למעבר חצייה. 

כידוע מעבר חצייה מסומן על הכביש עצמו ובתמרור מתאים והוא מיועד למעבר של הולכי רגל. התקנות מתייחסות לארבעה מצבים שונים: עקיפה לפני מעבר חצייה, התנהלות כאשר יש הולכי רגל במעבר החצייה, התנהלות כאשר יש הולך רגל על המדרכה בסמוך למעבר החצייה ותגובה להתנהגות רכב בנתיב מקביל ליד מעבר חצייה. המטרה של תקנות אלו, אשר העוברים עליהן צפויים לעונשים שונים, היא לאפשר להולכי הרגל לחצות את מעברי החצייה בבטחה ולמנוע סיכון מיותר שלהם.

עקיפה לפני מעבר חציה

תקנה 47(ה)(3) לתקנות התעבורה קובעת כי נהג לא יעקוף, ינסה לעקוף או יסיט את רכבו שמאלה או ימינה בכדי לעקוף רכב אחר כאשר הוא מתקרב אל מעבר חצייה ועד שעבר את מקום מעבר החצייה. אומנם העקיפה אינה מסכנת באופן ישיר את הולכי הרגל במעבר החצייה אך מטרתה היא למנוע אפשרות של סיכון כזה ולמנוע מצבים של נהיגה במהירות גבוהה ליד מעבר חצייה או חוסר יכולת להבחין בהולכי רגל. מי שמבצע עקיפה כאמור ירשמו לחובתו 6 נקודות והוא יקבל קנס על סך 500 ₪.

מתן אפשרות להשלים חצייה בבטחה

תקנות התעבורה קובעות בסעיף 67 כי כאשר נהג מתקרב למעבר חצייה וישנם הולכי רגל אשר חוצים במעבר, עליו לאפשר להם להשלים את החצייה בבטחה – גם אם זה אומר שעליו לעצור את רכבו. עבירה על הוראה זו תגרור קנס על סך 500 ₪ ורישום של 4 נקודות. במידה ונהג הרכב לא רק שלא אפשר להולכי הרגל להשלים את החצייה אלא עשה זאת בנסיבות מחמירות, כלומר תוך סיכון של אותם הולכי רגל, ההשלכות יהיו חמורות בהרבה. הנהג יקבל קנס של 500 ₪, ירשמו לחובתו 10 נקודות ובכפוף לשימוע אצל קצין משטרה, רישיונו ייפסל לתקופה של 30 ימים. בנוסף הנהג יועמד לדין ואם יורשע, צפוי, בהתאם לנסיבות העבירה, לעונש הנע מקנס ופסילת רישיון, דרך מאסר על תנאי ועד למאסר בפועל.

מתן זכו קדימה להולך רגל על המדרכה בקרבת מעבר חצייה

תיקון שהוכנס בשנת 2015 לסעיף 67 לתקנות התעבורה קובע שכאשר נהג מתקרב למעבר חצייה ומבחין בהולך רגל העומד על המדרכה בסמוך למעבר עליו להאט את רכבו ובמידה וניכר שבכוונתו של הולך הרגל לחצות את הכביש, עליו לתת לו זכות קדימה.

תגובה לפעולת רכב בנתיב מקביל בקרבת מעבר חצייה

תיקון נוסף שנקבע בשנת 2015 קובע שכאשר נהג מתקרב למעבר חצייה ומבחין כי בנתיב אחר האט או עצר רכב, עליו גם כן להאט או לעצור בהתאמה, ובמידה ויש הולך רגל במעבר החצייה לתת לו זכות קדימה.

 ונוסף יש את מסע הסברה:

הולך רגל, תן לי הזדמנות לעצור לךתסתכל לי בעיניים!

כשליש מההרוגים בתאונות הדרכים בישראל הם הולכי רגל. מתוך הולכי הרגל שנהרגו או נפצעו קשה

כשליש נפגעו במעבר חציה וכשליש נפגעו כשחצו שלא במעבר חצייה.

סביבת הכביש היא רועשת ומלאה בהפרעות, ולכן אנחנו הנהגים מבקשים מכם, הולכי הרגל, לעזור לנו בכדי שנוכל לעזור לכם לשמור על עצמכם.
תנו לנו סימן בכדי שנוכל לספק לכם ביטחון והגנה – תסתכלו לנו בעיניים לפני שאתם חוצים את הכביש!

ריכוז כללי חצייה בטוחה להולכי-רגל:

    1. מחפשים את מעבר החצייה הקרוב ביותר, עדיף מעבר חצייה מרומזר.

    1. לפני החצייה עוצרים, מביטים לכל הכיוונים ולא מתפרצים לכביש.

    1. חוצים רק כשהכביש פנוי ולאחר שמסתכלים לנהג בעיניים ומוודאים שהוא אכן עוצר. 

  1. לא מתעסקים בטלפון הנייד בעת החצייה.

שתף מאמר

מאמרים נוספים

סיכון הולכי רגל במעבר חצייה

סיכון הולכי רגל במעבר חצייה כשליש מההרוגים בתאונות הדרכים הם הולכי רגל. מעבר החצייה הוא המקום המיועד והבטוח עבור הולכי הרגל, שם הם אמורים לחצות

נהיגה ללא מלווה

נהיגה ללא מלווה השנתיים הראשונות של נהג חדש משמשות כתקופת מבחן עבורו, כאשר אם יעמוד בו יקבל את רישיון הנהיגה הקבוע, ואם לא – יופעלו

נהיגה בקלות ראש

מהי נהיגה בקלות ראש? נהיגה בקלות ראש היא עבירה חמורה עם ענישה מסורגת והיא מתייחסת למספר רב של מצבים, ביניהם: עבירה של נהיגה בשכרות או

נהג חדש? שים לב

מיהו נהג חדש? נהג אשר הוציא רישיון נחשב במהלך השנתיים הראשונות כנהג חדש. השנתיים הראשונות נחשבות כתקופת מבחן, כאשר אם הנהג החדש לא יבצע עברות

עצור!

עצור! אי עצירה בתמרור עצור היא אחת מעבירות התנועה הנפוצות ביותר. לפי פקודת התעבורה, נהג רכב אשר מתקרב לצומת כאשר מוצב מולו תמרור עצור מחויב

שימוש בטלפון נייד בזמן נהיגה

שימוש בטלפון בזמן נהיגה בפקודת התעבורה נאסר על שימוש בטלפון נייד בזמן נהיגה ברכב מכיוון שמדובר בהיסח דעת חמור ומסוכן ביותר. על פי פקודת התעבורה

לצאת מהקווים

על עקיפה מסוכנת וחציית קו הפרדה רצוף מותר לנהג לצאת לעקיפה בכביש שלא מסומן בו קו הפרדה רצוף, אפילו אם העקיפה מתצעת בנתיב הנגדי, כל

שלח לנו הודעה

error: תוכן מוגן!!! לא ניתן להעתיק.
דילוג לתוכן