התנאים להמרת דוח באזהרה

בקשה להמרת דוח באזהרה: מהם התנאים?

משטרת ישראל מקשיחה את ההתייחסות שלה לעבירות שמבצעים נהגים בכביש בשנים האחרונות. דוגמא מובהקת לכך היא המדיניות החדשה של המשטרה להמרת דו"חות באזהרה.

עד לפני כמה שנים, במידה ולא קיבלת דו״ח ואתה נהג טוב ( יחסית ) ואין לך עבר תעבורתי יכולת לבקש להמיר את הדו"ח שניתן לך באזהרה, יתרה מכך, במרבית המקרים השוטר שתפס אותך מבצע את העבירת התנועה היה משחרר עם אזהרה.


אז מה זה בעצם המרת דו"ח תעבורה לאזהרה?

המרה באזהרה או התראה היא מדיניות של המשטרה, שלא לרשום דו"חות לנהגים זהירים בעלי ותק נהיגה רב יחסית, בעבירות קלות. נדגיש כי מדובר במדיניות ולא בחובה חוקית.

מדובר בתנאים מסוימים, אתה מקבל אזהרה שמציינת במסוף המשטרתי אך אין לה שום משמעות מבחינה כספית או מבחינת הנקודות שניתן לך.

חשוב להדגיש, כי מאז ומעולם היכולת להמיר דו"ח באזהרה היתה נתונה לשיקול דעת של משטרת ישראל – אין כל חובה חוקית להמיר דו"ח תעבורה לאזהרה, גם אם הנהג עובד בקריטריונים שנקבעים לכך, ושאותם משטרת ישראל מעדכנת מעת לעת, יש לשוטר שיקול דעת אם לרשום דו"ח התראה (אזהרה) או דו"ח תנועה רגיל.

אגף התנועה במשטרת ישראל קבע קריטריונים שונים להמרה באזהרה בין שני המצבים – סמכות השוטר בשטח מול סמכות המרכז לפניות נהגים במשטרת ישראל:

והתנאים להמרה האזהרה?

התנאים להמרת דו"ח באזהרה, נכון לינואר 2018 הינם:
    • כאשר מדובר בעבירות לא חמורות ובנסיבות לא חמורות.

 

    • אי רישום דו"ח (כולל דו"ח אזהרה) או הרשעה בבית משפט לתעבורה ב– 5 השנים שקדמו למועד ביצוע העבירה לפחותדוחות אלו לא כוללים דוחות עירייה.

 

    • כאשר הנהג מודה בביצוע העבירה.

 

    • ותק נהיגה של 7 שנים לפחות בארץ.

 

    • עבירה היא מסוג ברירת משפט (ככלל מדובר בעבירות של קנס שלנהג יש יכולת לבקש להישפט בגינן בבית משפט. כלומר מדובר בעבירות בחומרה בינונית מבחינת חומרתן).

 

  • שהעבירה בה נאשם הנהג איננה אחת מהעבירות אותן המשטרה קבעה לעצמה כיעד למגרן, ולכן לא מוכנה להמיר אותן לאזהרה. בין העבירות הללו ניתן למצוא את עבירות כמו נסיעה באור אדום, חניה בחניית נכים, נהיגה תוך שימוש בטלפון סלולארי, נהיגה בשול הדרך, חציית קו הפרדה רצוף, עקיפות מסוכנות, אי עצירה בתמרור עצור, עבירות מהירות חמורות במיוחד שהקנס שמוטל על העובר אותן הוא 1,500 ש"ח וכן עבירות נוספות אשר מופיעות בנהלים.


למרות שזוהי המדיניות הכתובה, בפועל ידוע שמרכז פניות הנהגים, אליו ניתן לפנות ולבקש להמיר את הדו"ח שניתן לך באזהרה, אף מחמיר בקריטריונים של התנאים להמרה.


בפועל המדיניות שלא כתובה של מרכז פניות הנהגים דורשת כי לנהג יהיה ותק של 15 שנות נהיגה לפחות וכי ב-10 שנים אחרונות יהיה הנהג ללא עבירות כלל.


בשל החמרה זו, והצורך של הנהג להודות במעשיו במסגרת הבקשה להמרה, ברור כי כל פניה למרכז פניות רצוי שתיעשה על ידי עו"ד העוסק בתחום התעבורה על מנת שינחה את הנהג כיצד ניתן ללכת בין הטיפות בבקשה שכזו.

שתף מאמר

מאמרים נוספים

סיכון הולכי רגל במעבר חצייה

סיכון הולכי רגל במעבר חצייה כשליש מההרוגים בתאונות הדרכים הם הולכי רגל. מעבר החצייה הוא המקום המיועד והבטוח עבור הולכי הרגל, שם הם אמורים לחצות

נהיגה ללא מלווה

נהיגה ללא מלווה השנתיים הראשונות של נהג חדש משמשות כתקופת מבחן עבורו, כאשר אם יעמוד בו יקבל את רישיון הנהיגה הקבוע, ואם לא – יופעלו

נהיגה בקלות ראש

מהי נהיגה בקלות ראש? נהיגה בקלות ראש היא עבירה חמורה עם ענישה מסורגת והיא מתייחסת למספר רב של מצבים, ביניהם: עבירה של נהיגה בשכרות או

נהג חדש? שים לב

מיהו נהג חדש? נהג אשר הוציא רישיון נחשב במהלך השנתיים הראשונות כנהג חדש. השנתיים הראשונות נחשבות כתקופת מבחן, כאשר אם הנהג החדש לא יבצע עברות

עצור!

עצור! אי עצירה בתמרור עצור היא אחת מעבירות התנועה הנפוצות ביותר. לפי פקודת התעבורה, נהג רכב אשר מתקרב לצומת כאשר מוצב מולו תמרור עצור מחויב

שימוש בטלפון נייד בזמן נהיגה

שימוש בטלפון בזמן נהיגה בפקודת התעבורה נאסר על שימוש בטלפון נייד בזמן נהיגה ברכב מכיוון שמדובר בהיסח דעת חמור ומסוכן ביותר. על פי פקודת התעבורה

לצאת מהקווים

על עקיפה מסוכנת וחציית קו הפרדה רצוף מותר לנהג לצאת לעקיפה בכביש שלא מסומן בו קו הפרדה רצוף, אפילו אם העקיפה מתצעת בנתיב הנגדי, כל

שלח לנו הודעה

error: תוכן מוגן!!! לא ניתן להעתיק.
דילוג לתוכן